راهکارهای افزایش اعضای کانال های تلگرامی

راهکارهای افزایش اعضای کانال های تلگرامی

شکی نیست که تلگرام یکی از بهترین شبکه های مجازی در سراسر جهان است و از نظر کاربران ایرانی رتبه سوم را در بین شبکه های اجتماعی دارد، به طوری که بیش از 40 میلیون نصب برای آن به ثبت رسیده است.

با گسترش تلگرام، کانال های تلگرامی زیادی ساخته شدند و اندک اندک کسب درآمد از طریق تلگرام راهی برای درآمد زایی شد.

جالب است بدانید که هزاران نفر در تلگرام چندین میلیون درآمد کسب کرده اند! اما برای داشتن درآمد عالی چه معیارهایی مهم است؟ عضو هدفمند و با ارزش یکی از بهترین استانداردها برای تقویت کانال است. هرچه تعداد اعضا بیشتر باشد، درآمد، قابلیت اطمینان و … بیشتر خواهد بود.

آموزش افزایش اعضای تلگرام با 12 ترفند:

1. قوانین اساسی را جدی بگیرید

داشتن یک تصویر پروفایل خاص و زیبا برای کانال تلگرام خود بسیار مهم است. همچنین باید اطلاعات مناسبی در مورد کانال خود بنویسید و با ایجاد این کانال اهداف خود را مشخص کنید.

اگر هدف شما کسب درآمد از طریق تلگرام است، باید یک ایده عالی پیدا کنید. در ایجاد کانال عجله نکنید. در آخر آدرس کانال خود را کوتاه، زیبا و مرتبط بنویسید.

2. با دوستان خود شروع کنید

همانطور که می دانید در ابتدا، جذب افراد مشکل است زیرا عضوی ندارید و زمانی که کسی از کانال شما بازدید کند، متوجه می شود که شما تعداد زیادی عضو ندارید و سریعاً کانال شما را ترک می کند. بنابراین بهتر است با خود شروع کنید. دوستان و آشنایان را به کانال خود اضافه کنید.

3. در ابتدا با چند عضو جعلی شروع کنید.

روشهای مختلفی برای ساخت اعضای جعلی وجود دارد، مانند نرم افزارهای تبادل عضویت در کانالهای تلگرام. در شروع می توانید 500 عضو جعلی را به کانال خود وارد نمایید اما بیشتر از آن اضافه نکنید.

4. یک وبلاگ ایجاد کنید و لینک آن را به اشتراک بگذارید

برای درک بهتر، به این مثال توجه نمایید. فرض کنید کانال شما در مورد خرید اعضای کانال تلگرام است، بنابراین اکنون باید به وبلاگ های سازنده وب سایت مانند risblog یا blogfa مراجعه کرده و یک وبلاگ ایجاد کنید و بعد از ایجاد وبلاگ خود، متنی در مورد کانال خود در آن بنویسید. به عنوان مثال: “عضویت برای خرید لینک کانال اعضای تلگرام”. سپس در مورد کانال خود به طور خلاصه توضیح داده و لینک کانال خود را در آن به اشتراک بگذارید.

اگر کسی در گوگل” کانال های خرید اعضای تلگرام” را جستجو نماید، ممکن است که شما یکی از نتایج آن باشید(این مورد به دشواری کلمه و برخی عوامل دیگر نیز بستگی دارد).

5- از وب سایت هایی استفاده کنید که برای معرفی کانال های تلگرام هستند.

اگر توان ساخت وب سایت را ندارید، روشی دیگر در مقابل شما قرار خواهد گرفت. می توانید در گوگل جستجو کرده و سایت هایی چون، bia to channel ،T Channel را بیابید. در صورت لزوم می توانید از آنها برای معرفی کانال تلگرام خود استفاده کنید.

6. شبکه های اجتماعی روش خوبی برای افزایش اعضای واقعی تلگرام شما هستند.

توجه کنید که باید در شبکه های اجتماعی به درستی تبلیغ نمایید تا اعضای بیشتری را جذب کنید. به عنوان مثال اگر کانال شما در مورد تصاویر حیوانات است، کافی است #animal pictures را در توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و غیره جستجو کنید و سپس زیر هر یک نظر بدهید که در مورد حیوانات کانال دارید، در این صورت افراد اگر تمایل دارند، می توانند به کانال شما بپیوندند.

7. گروه های تلگرام و سوپر گروه های تلگرام را فراموش نکنید

برای جذب اعضای بیشتر بهتر است در گروه های مرتبط تلگرام فعال باشید، اما مشکل اینجا است که اگر در یک گروه تبلیغ کنید، حذف و یا اخراج می شوید (توسط روبات ها)، بنابراین اکنون به این روش خلاقانه توجه کنید.

نام پروفایل خود را “به پروفایل من نگاه کنید” بگذارید.

سپس آدرس کانال تلگرام و سایر اطلاعات خود را در پروفایل خود قرار دهید. این یکی از بهترین راه های افزایش اعضای تلگرام است.

8- با کانالهای مشابه مبادله کنید

برای یافتن کانالهای مشابه کانال خود، از سایتهایی که قبلاً ذکر شده اند، استفاده کنید. در آن سایتها کانالهایی مشابه کانال خود پیدا کنید و پیغام خود را به سرپرستهای آن کانال ها بفرستید و در مورد تعامل صحبت کنید.

لازم نیست یک کانال کاملاً مشابه پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شما یک کانال در مورد لباس دارید، می توانید با یک کانال در مورد روسری ارتباط برقرار کنید.

9. چالش و مسابقه برگزار کنید

این روش یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش اعضای کانال تلگرام است. باز هم به عنوان مثال فرض کنید کانال شما مربوط به تلفن های همراه است، از کاربران خود بخواهید که عکسی از تلفن های خود ارسال کنند و آنها را در کانال خود قرار دهید. تصویری که بازدید بالاتری نسبت به بقیه داشته باشد، برنده است و می توانید به طور مثال 50000 تومان به عنوان هدیه برای برنده در نظر بگیرید. در این روش می توانید 10 برابر 50000 تومان درآمد کسب کنید.

10. از نوشته ها و تصاویر اصلی استفاده کنید

کپی کردن پست های شما بسیار مهم است و اگر آدرس کانال خود را در گوشه ای از عکس های خود بنویسید، می تواند تاثیر خوبی برای تبدیل شدن به یک برند و جذب اعضای بیشتر داشته باشد.

11. تعامل کاربر با کانال برای تولید محتوا

این راهکار یک روش خوب برای نگه داشتن اعضا و رضایت و تعامل با آنها است. شناسه (آی دی) خود را در کانال بفرستید و به کاربران خود بگویید که اگر پستی در مورد کانال دارند، آن را برای شما ارسال کنند تا در کانال خود از آن استفاده کنید.

12. از هشتگ های تلگرام استفاده کنید

این روش به اعضای کانال کمک می کند تا در مورد موضوعات مورد علاقه خود جستجو کرده و آنها را به راحتی پیدا کنند. بنابراین باعث رضایت اعضا می شود و همچنین باعث افزایش تعداد اعضای کانال نیز می گردد.

اما مهمترین چیزی که باید بدانید این است:

چگونه اعضای کانال تلگرام خود را حفظ کنید؟

مهمتر از افزایش اعضای کانال تلگرام، نگه داشتن آنها است. توجه داشته باشید اولین کاری که باید انجام دهید این است که اعضای فعلی خود را راضی نگه دارید و سپس اعضای جدید اضافه کنید. نباید تعداد اعضای کانال شما کاهش یابد. این بدان معنی است که اعضای شما راضی نیستند و شما آنها را بی هدف اضافه می کنید. بنابراین این نکات را به خاطر بسپارید تا اعضای تلگرام خود را حفظ نمایید.

1. اعضای خود را با تبلیغات زیاد خشمگین نکنید

لطفا توجه داشته باشید که تنها هدف شما از ایجاد کانال، تجارت نیست. شما باید یک فضای لذت بخش برای اعضای خود ایجاد کنید و در کنار آن به گونه ای نیز سودآوری داشته باشید که احساس بدی نداشته باشند. این بدان معنا است که شما نباید بیش از 2 تا 5 تبلیغ در روز داشته باشید.

2. در کنار تبلیغات خود، پست های مفیدی ارسال کنید.

این راه یک روش جالب دیگر است. به عنوان مثال قبل از ارسال آگهی شخصی، یک پست خوب آماده کنید و بلافاصله آگهی و سپس پست خود را در زیر آن ارسال کنید. این کار باعث می شود کاربران ناراضی نباشند و در نتیجه باعث بهبود کانال شما می شود.

3. ارسال پست در زمان مناسب و البته به موقع.

سعی کنید در زمان خاصی پست های خود را به اشتراک بگذارید، به عنوان مثال هر روز ساعت 6:00 بعد از ظهر یا 12:00 بعد از ظهر را برای ارسال پست انتخاب نمایید. به طور کلی شما باید وقت خاصی در نظر داشته باشید و نباید این زمان صبح خیلی زود یا اواخر شب باشد زیرا برخی از اعضای شما اعلان خود را خاموش نمی کنند، بنابراین ممکن است منجر شود تا از کانال شما خارج شوند. 

4. خیلی زیاد و یا خیلی کم پست به اشتراک نگذارید.

به این نکته توجه کنید. شما نباید بیش از 20 پست در روز به اشتراک بگذارید، این کار برای اعضای گروه خسته کننده خواهد بود و همچنین نباید فقط یک پست در طول یک هفته ارسال کنید. به طور کلی حداقل یک و حداکثر 10 الی 15 پست در روز مناسب می باشد .

5- پست های طولانی ننویسید، تلگرام کتاب نیست.

اگرچه این مورد به محتوای کانال شما بستگی دارد، اما بهتر است تا پست های شما خیلی طولانی نباشد. هرچه کوتاه تر، بهتر. فرض کنید در توییتر هستید، بنابراین در یک پست کوتاه از بهترین و موثرترین کلمات استفاده کنید.

6. دو پست فوق العاده بهتر از 10 پست بدون محتوا است

باید به این نکته توجه کنید و بدانید که کیفیت در هر شرایطی سودآورتر از کمیت است. بنابراین سعی کنید موارد شگفت انگیزی ارسال کنید و از انتشار پست های بی هدف و بدون مضمون با تعداد بالا اجتناب ورزید.

7. از نظرسنجی استفاده کنید

بسیار با ارزش است اگر کانال شما در مورد موسیقی است، یک نظرسنجی ارسال کنید و بپرسید: “دوستان عزیز، کدام نوع موسیقی را بیشتر دوست دارید؟ “با این کار می توانید علایق مخاطب خود را درک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *