تمام آنچه که باید درباره برچسب های وب بدانید

تمام آنچه که باید درباره برچسب های وب بدانید

هنگام آماده سازی وبلاگ، شما ممکن است از برچسب ها غافل شوید و آنها را نادیده بگیرید.

اما برچسب ها ارزش نگاه دوم و یا بیشتر را دارند. این برچسب های کوچک می توانند ارزش زیادی را برای سایت به دست آورند.

برچسب ها در پست های وبلاگ شما می توانند به خوانندگان کمک کنند تا مطلبی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند. همچنین آنها می توانند به خزندگان موتور جستجو در درک مطالب موجود در سایت شما کمک کنند.

برچسب ها می توانند به شما در سازماندهی، بروزرسانی و دسته بندی مجدد پست های بایگانی شده کمک نمایند. با استفاده از ابزار ردیابی مناسب، برچسب های شما حتی می توانند به شما نشان دهند که محتوای جدید شما باید در چه مسیری قرار بگیرد.

در این مقاله در مورد چگونگی انتخاب بهترین برچسب ها و کلمات کلیدی برای مقالات خود و علت اهمیت آنها صحبت می شود.

آیا می دانید”بهترین” کلمات کلیدی و برچسب ها کدامند و چگونه از آنها برای دیده شدن در موتورهای جستجو (Google ، Bing ، Ask.com و غیره) استفاده کنید؟ 

 

تصویر(1)

برچسب وب چیست؟

برچسب وبلاگ عباراتی هستند که پست شما را به بهترین وجه توصیف می کنند و برای توصیف جزئیات خاص از پست های شما به کار میروند. به آنها به عنوان کلمات شاخص سایت خود نگاه کنید. آنها داده های کوچکی هستند که می توانید برای طبقه بندی ریز مطالب خود از آنها استفاده کنید. برچسب ها سلسله مراتبی نیستند.

تفاوت بین کلمات کلیدی و برچسب ها چیست؟

آیا آنها یکسان هستند یا خیر؟

در واقع تفاوتی نیست. به عبارت ساده تر، کلمات کلیدی که در انتهای مقاله یا پست وبلاگ خود وارد می کنید، برچسب نامیده می شوند.

هنگامی که یک پست وبلاگ را برچسب گذاری می کنید، در واقع صفحات دیگری را در وبلاگ خود ایجاد میکنید، صفحاتی که قابل فهرست و رتبه بندی هستند.

به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید کلید واژه اصلی شما برای یک پست “برچسب های وبلاگ” است. این همان چیزی است که در عنوان و طبیعتاً بدنه ی پست خود از آن استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال ” تفاوت برچسب های وبلاگ در برابر دسته بندی ها” ، ” تفاوت برچسب های وبلاگ و کلمات کلیدی” ، ” برچسب های وبلاگ سئو” و … . بنابراین این کلمات کلیدی اضافی را به عنوان برچسب هایی برای این پست معرفی خواهید کرد.

پس از انتشار این پست، وردپرس برای هر یك از آن برچسب ها صفحاتی ایجاد می کند، بنابراین فرصتی برای شما ایجاد می نماید كه به آن صفحات پیوند بزنید و آنها را بر اساس همه کلید واژه های اضافی كه نمی توانستید در پست خود قرار دهید رتبه بندی کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برچسب گذاری در وردپرس میتوانید مقاله برچسب وردپرس را مطالعه نمایید.

بهترین کلید واژه ها و برچسب ها کدام اند؟

برچسب های یک مقاله معدود کلماتی هستند که به بهترین وجه مقاله شما (یا پست وبلاگ) را توصیف می کنند. در حالت ایده آل 5-10 کلمه کلیدی وجود دارد که به طور خاص به پست شما ارتباط دارد.

اخطار: این کلمات کلیدی باید موضوعاتی باشند که در واقع به مقاله شما مربوط می شوند. شما نمی توانید از کلمات کلیدی تصادفی که فکر می کنید در موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرند، استفاده کنید زیرا این امر نتیجه معکوس خواهد داشت. به این مورد اسپم کلمه کلیدی گفته می شود و بلیطی یک طرفه برای ناکجا آباد است.

دسته بندی وب چیست؟

تصویر(2)

دسته بندی ها برای گروه بندی گسترده پست های شما منظور می شوند. به این موارد به عنوان مباحث کلی یا فهرست مطالب سایت خود نگاه کنید. دسته بندی ها کمک می کنند تا کاربران بتوانند تشخیص دهند که وبلاگ شما واقعا درباره چه چیزی است. این مورد برای کمک به خوانندگان است که محتوای مدنظرشان را در سایت شما پیدا کنند. دسته بندی ها سلسله مراتبی هستند، بنابراین می توانید زیر دسته ها را نیز قرار دهید.

تفاوت برچسب های وبلاگ و دسته بندی ها چیست؟

آیا آنها یکسان هستند؟

بله، هر دو می توانند وسیله ای برای سازماندهی مطالب شما باشند. با این حال، دسته بندی ها طبیعتا باید بسیار عمومی تر از برچسب ها باشند.

برچسب ها اختیاری هستند، اما وردپرس به طور خودکار پست های وبلاگ را طبقه بندی می کند. اگر دسته‌بندیهای خود را تنظیم نکنید و از آنها استفاده نکنید، محتوای شما “دسته‌بندی نشده” خواهد بود، که باعث می شود خوانندگان، خزندگان جستجو یا افرادی که از موتورهای جستجو استفاده می کنند و حتی خود شما برای پیدا کردن موضوعاتی که در مورد آنها می نویسید دچار مشکل شوید. بنابراین پیشنهاد می شود از دسته بندی های خود استفاده کنید.

برخی از وبلاگ نویسان پست های خود را برچسب گذاری نمی کنند، زیرا احساس می کنند دسته بندی ها همه نیازهای مرتب سازی را برطرف می کنند. این امر در شرایطی می تواند موثر باشد که شما یک وبلاگ کوچک داشته باشید که آن را اغلب به روز نمی کنید، اما هرچه محتوای بیشتری داشته باشید و موضوعات شما متنوع تر باشد، برچسب ها مفید تر خواهند بود.

دسته بندی ها پست های شما را به یک گروه سطح بالا طبقه بندی می کنند که طرح کلی محتوای مطالب شما را ارائه می دهد. به عنوان مثال، دسته بندی های وبلاگ پخت کیک ممکن است کیک، پای، کوکی و براونی باشد.

اما می توانید پست ها را در هر یک از این دسته ها با برچسب های خاص مانند کریسمس، فاقد گلوتن و غیره برچسب گذاری کنید، بنابراین خوانندگان می توانند تمام دستورالعمل های کریسمس یا فاقد گلوتن شما را در جستجوی یک برچسب پیدا کنند.

تصویر(3)

مثال دیگری که می تواند در درک بهتر این موضوع به شما کمک کند، فرض کنید که شما یک وبلاگ سفر دارید.

دسته بندی های احتمالی شما می تواند “سفرهای دریایی” ، “سفر خانوادگی” ، “سفر به خارج از کشور” و غیره باشد. وردپرس برای هر یک از دسته های شما صفحه جداگانه ای ایجاد می کند که می تواند توسط موتورهای جستجو رتبه بندی شود – دقیقاً مانند برچسب ها.

اکنون، تصور کنید که شما می خواهید برای ایالات یا کشورهای مختلف صفحات جداگانه ایجاد کنید. قطعا نمی خواهید صدها دسته بندی، هر کدام با یک موقعیت جغرافیایی متفاوت نامگذاری شوند. انجام این کار بر عهده برچسب ها است.

برچسب های پست و توضیحات متا وظایف مختلفی دارند

کلمات کلیدی متا در قسمت نتایج جستجو برای پست شما ظاهر می شوند و توسط ربات های موتور جستجو اسکن می شوند. آنها می توانند برخی از کلمات یکسانی را که در برچسب های پست خود استفاده می کنید به اشتراک بگذارند، اما برچسب زدن به پست های شما به طور خودکار توضیحات متا را ایجاد نمی کند. برای پست خود باید آنها را در باکس توضیحات متا وارد کنید.

آیا استفاده از برچسب ها دردسر ساز است؟

مشکل بسیاری از افراد با برچسب ها، ترس از محتوای تکراری است. برخلاف تصور عامه، محتوای تکراری شامل یک مقاله یکسان در چندین دایرکتوری نمی شود. محتوای تکراری هنگامی اتفاق می افتد که Google مسیرهای مختلفی را با محتوای یکسان در سایت شما پیدا می کند. به عنوان مثال، پست های یکسان در وبلاگ شما از طریق پست صفحه اصلی، دسته بندی ها و بایگانی ها قابل دسترس هستند. 

مزایای استفاده از برچسب های وبلاگ چیست؟

برچسب ها می توانند به SEO شما کمک کنند.

همانطور که قبلاً به آن اشاره شد، هنگام استفاده از برچسب ها، بلافاصله صفحات جدیدی را برای وبلاگ خود ایجاد می کنید که کاملاً قابل ایندکس، جستجو و رتبه بندی هستند. به عبارت دیگر، شما محتوای اضافی ایجاد می کنید که می تواند بازدید کنندگان بیشتری را به ارمغان آورد.

جادو وقتی اتفاق می افتد که بارها و بارها شروع به استفاده از همان برچسب ها می کنید. بنابراین موتورهای جستجو به طور بالقوه اهمیت آنها را افزایش می دهند و آنها را در رتبه های بالاتر قرار می دهند.

همه این موارد در پشت صحنه بدون مشارکت فعال شما اتفاق می افتد. تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن برچسب های مناسب به هر پست است.

تصویر(4)

قبل از شروع استفاده از برچسب ها، داده های کنسول جستجوی Google خود را بررسی کنید تا ببینید که افراد از چه کلمات کلیدی برای پیدا کردن وبلاگ شما استفاده می کنند. با برچسب زدن کلمات کلیدی، به ربات های موتور جستجو کمک می کنید تا پست های شما را پیدا کرده و دسته بندی کنند. این به خوانندگان جدید کمک می کند تا وبلاگ شما را راحت تر پیدا کنند.

برچسب ها پست های وبلاگ شما را به یکدیگر مرتبط می کند.

پس از ارسال چند نوشته با برچسب یکسان، تعدادی موضوع خاص در محتوای خود دارید که خوانندگان می توانند آن را پیدا کنند. در پشت صحنه، می توانید از برچسب های خود نیز برای یافتن پست های مرتبط که ممکن است بخواهید به آنها در پست های جدید پیوند دهید، استفاده کنید. شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا می توانید از افزونه وبلاگ وردپرس استفاده کنید که به طور خودکار پست های مرتبط با آن را برای شما نشان می دهد.

می توانید برچسب های خود را مرور کنید تا ببینید زمان آن رسیده که یک مگا پست که محتوای مرتبط را از چندین پست مختلف در بایگانی خود بروز و ترکیب می کند، ایجاد کنید. 

نکاتی برای استفاده بیشتر از برچسب ها

از برچسب های یکسان به طور مداوم استفاده کنید.
از محتوای تکراری با نمایش گزیده هایی در صفحات بایگانی خود به جای پست های کامل خودداری کنید. شما واقعاً می خواهید به خواننده های خود فقط یک اشاره ای به مطالب بدهید و آنها را به سمت پست های اصلی هدایت کنید. برای دستیابی به این هدف، archive.php را از پرونده theme خود باز کنید و the_content را جایگزین the_excerpt کنید.
عملکرد برچسب خود را ردیابی کنید.

می توانید از برنامه Google Analytics استفاده کنید که رایگان و آسان است. در اینجا دستورالعمل نحوه تنظیم ردیابی شما آورده شده است.

از داشبورد خود، روی “Advanced Segment” در نوار کناری سمت چپ کلیک نموده ، سپس “Create New Custom Segment“ انتخاب کنید.

تصویر(5)

“Landing page” را در فهرست کشویی در زیر Dimensions => Content پیدا کنید و آن را به سمت راست بکشید.

شرط را روی “Contains” و مقدار “/ tag /” (پیش فرض WordPress برای برچسب ها) تنظیم کنید.

همچنین باید بخش خود را نامگذاری کنید که در اینجا “tags” نام گذاری شده است.

تصویر(6)

اکنون برای بررسی ترافیک حاصل از برچسب ها از داشبورد خود، بر روی“Advanced Segments” در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، بخش “Tags” را بررسی و “Apply“ را انتخاب نمایید.

تصویر(7)

این همان چیزی است که در نتیجه خواهید دید:

تصویر(8)

از فرم یکسانی از کلمات کلیدی و برچسب ها در پست های وبلاگ استفاده کنید.

برچسب های کلیدی زیر برای گوگل کاملاً متفاوت است: “وبسایت” و “وب سایت” و “وب سایت ها”.

شما باید بدانید که این کلمات کلیدی کاملاً متفاوت هستند و به شکلی که شما در مقاله خود برچسب گذاری می کنید، ثابت هستند. هیچ یک از کلمات کلیدی مشکلی ندارد، اما انتخاب یک فرم و استفاده از آن به طور مداوم، شانس شما برای کسب رتبه در آن فرم از کلمه کلیدی را افزایش می دهد. بنابراین یکی را انتخاب کنید و از آن در برچسب گذاری استفاده کنید. یا همیشه از “وبسایت” به عنوان برچسب خود استفاده کنید یا از “وب سایت” بهره ببرید. از هر دو به صورت متقابل استفاده نکنید تا فرصت رتبه بندی بهتر و ترافیک بیشتر را از دست ندهید.

درخصوص کلمات کلیدی خود برای پیدا کردن کلمات کلیدی با بیشترین میزان ترافیک موتور جستجو تحقیق کنید. “وب سایت” و “وبسایت” کلمات کلیدی (برچسب های) کاملاً معتبری هستند، اما همانگونه که اشاره شد موتورهای جستجو آنها را دو برچسب کلمه کلیدی متفاوت می دانند.

اما آیا می دانید که هر یک مقدار کاملاً متفاوتی از ترافیک موتورهای جستجو را تولید می کنند؟ واقعیت این است که همه کلمات کلیدی به طور برابر ترافیک ایجاد نمی کنند. بدیهی است اگر در حال جلب مخاطب برای وب سایت خود هستید، قطعا می خواهید فقط موثرترین کلمات کلیدی ممکن را داشته باشید. اما چطور؟ با تحقیق در مورد کلید واژه. این بدان معنا است که در مورد تعداد جستجوهایی که هر نسخه از یک کلمه کلیدی بدست می آورد، تحقیق کنید.

تحقیق در خصوص کلمات کلیدی برای داشتن موثرترین برچسب های کلیدی در وبلاگ بسیار مهم است و به معنای واقعی کلمه تنها روشی است که توسط آن می توانید از موثرترین کلمات کلیدی و برچسب ها برای وبلاگ خود اطلاع پیدا کنید. ممکن است کمی وقت گیر و خسته کننده باشد، اما اگر در حال راه اندازی یک وبلاگ هستید، واقعاً باید به عنوان یک تجارت به آن نگاه کنید. طوری با آن رفتار کنید که این شغل تمام وقت شما است.

تصویر(9)

این نتایج روز به روز نسبتاً یکپارچه تر می شود. بنابراین شما فقط باید یک بار این کار را انجام دهید و یافته های خود را در یک صفحه ذخیره کنید.

ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی :

در زیر یک ابزار عالی برای بررسی کلمه کلیدی وجود دارد در ابتدا ممکن است کمی زمان ببرد تا به آن عادت کنید. اما وقتی کمی با آن کار کنید، استفاده از آن آسان تر می شود و این به شما کمک می کند تا حد امکان در مورد موضوعات اصلی خود اطلاع پیدا کنید. به این ترتیب می توانید روی کلماتی که مخاطبان شما به احتمال زیاد از آنها استفاده می کنند تمرکز نمایید و نوع محتوای مورد نیاز آنلاین خود را پیدا کنید.

ابزار رایگان SEO Book Keyword Research Tool می تواند به شما در بررسی کلمه کلیدی کمک نماید.

یک استراتژی بسیار مفید این است که تحقیق کلمات کلیدی در حوزه موضوعات خاص خود را پیش تر انجام دهید، ارزشمندترین کلمات کلیدی خود را پیدا کنید (به شکل صحیح: جمع ، مفرد و غیره) و پیگیری همه آنها را در صفحه گسترده (به صورت کامل با تعداد بازدید در روز) وارد کنید. به این ترتیب همیشه می توانید دوباره به آن مراجعه و آن را بروز کنید. اما مهم این است که یک نقطه شروع قدرتمند برای ساختن آن داشته باشید.

نتیجه گیری

برچسب زدن مناسب می تواند روشی هوشمندانه برای به دست آوردن محتوای با کیفیت تر در مقابل موتورهای جستجو باشد. به یاد داشته باشید که هر چند وقت یکبار از آنها استفاده کنید – نیازی به پر کردن وبلاگ خود از یک دسته از صفحات برچسب بی فایده نیست که هرگز دیده نخواهند شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *