چگونه می توان یک وب سایت فریلنس با هدف نویسندگی آزاد راه اندازی نمود؟

چگونه می توان یک وب سایت فریلنس با هدف نویسندگی آزاد راه اندازی نمود؟

تعدا افراد فریلنسر (Freelancer) همواره رو به افزایش است و انتظار می رود که این تعداد سال به سال افزایش پیدا کند. بر اساس آمار، اکثر نیروی کار تا سال 2027 آزادکار خواهند بود.

پیشرفت سریع در فناوری باعث می شود کار آزاد و مستقل راحت تر عملی شود، جای تعجب نیست که تعداد بیشتری از نیروی کار به سمت کار آزاد حرکت می کنند. در حقیقت، از سال 2014 تا 2018 ، 3.7 میلیون نیروی آزادکار وجود داشته و این تعداد در حال افزایش است.

اگر مهارت خاصی دارید و میخواهید درآمد بیشتری بدست آورید، کار آزاد ممکن است یک نیروی محرک خوب برای شما باشد. در حالی که چندین گزینه مختلف برای آزادکاری وجود دارد، این مقاله بر روی همه کارهایی که باید برای قدم برداشتن به سوی نویسندگی آزاد انجام دهید و نحوه ایجاد وب سایت برای تجارت شما متمرکز است.

چرا نویسندگی آزاد در یک وب سایت فریلنس یک نیروی محرک خوب است؟

قبل از ورود به مبحث چگونگی راه اندازی سایت نویسندگی آزاد، ممکن است فکر کنید، “آیا نویسندگی آزاد ارزشی دارد؟”

پاسخ یک بله محکم است. 

می توانید به آرامی شروع کنید و وقتی آماده شدید با سرعت حرکت کنید.

روش های بسیاری برای ساختن مجموعه کار نویسندگی آزاد وجود دارد که شامل مشارکت در مقاله های سئو، ثبت نام در سایت های تولید محتوا، دسترسی به شبکه فعلی شما برای درخواست مشتری و ساختن وب سایت فریلنسینگ خود می باشد.

نویسندگی آزاد فقط به یک سرمایه گذاری کوچک برای دستاوردی بزرگ نیاز دارد.

اگر نویسنده با استعدادی هستید و می خواهید خود را در نویسندگی امتحان کنید، شروع کار آسان است. بهترین مزیت این کار ریسک پایین آن است زیرا نیاز به سرمایه گذاری مالی کمی دارد.

در واقع، تمام آنچه که شما برای شروع کار نیاز دارید، عشق به نوشتن و وب سایت است. نکته جالب این است، هر چقدر موفقیت بیشتری کسب می کنید، متوجه خواهید شد که بازده سرمایه گذاری شما قابل توجه است.

چرا به وب سایت نویسندگی آزاد یا فریلنس خودتان  نیاز دارید؟

برای شروع کار نویسندگی آزاد، به یک وب سایت نیاز دارید. وب سایت نویسندگی آزاد مهمترین ابزاری است که می توانید در هنگام شروع داشته باشید. در اینجا چند دلیل مهم وجود دارد که چرا بدون یک وب سایت نمی توانید کار خود را شروع کنید.

1. وب سایت شما نمونه کار شما است

وقتی مشتری جدیدی را پیدا می کنید، اولین چیزی که از شما می خواهد ارائه نمونه کار است. وب سایت شما مکان مناسبی برای ساخت یک نمونه آنلاین است تا بهترین کارهای خود را نشان دهید.

اضافه کردن یک نمونه کار آنلاین به وب سایت شما بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد صفحه “نمونه کارها” یا “تهیه پیوندها” یا “PDF ها ” برای کار شما است. این به مشتریان کمک می کند تا ببینند که در نویسندگی چقدر خوب هستید و چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید.

2. وب سایت شما نشان دهنده حرفه ای بودن شما است.

ارسال یک رزومه به مشتری ممکن است در صنایع دیگر یک روش استاندارد باشد. اما کارها در دنیای نویسندگی آزاد به روش متفاوتی انجام می شوند.

مشتری ها می خواهند ببینند شما چه کسی هستید، در مورد شما بدانند، خدمات شما را درک کنند و نمونه های نوشتاری شما را بخوانند. با کمک وب سایت می توانید تمام اطلاعات مورد نظر را در یک وب سایت زیبا و دارای نماد تجاری ارائه دهید که نشان می دهد شما واقعا یک حرفه ای هستید.

3. وب سایتتان به شما در زمینه جلب مشتری کمک می کند.

اولین مکانی که مشتری در زمینه بازاریابی محتوا یا کپی برداری، در آن به دنبال کمک می گردد، اینترنت است. اگر حضور آنلاین ندارید، می توانید با کار و مشتریان خود خداحافظی کنید.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که وب سایتتان برای شما کار می کند، حتی وقتی که از خوردن قهوه با دوستان خود لذت می برید و یا حتی زمانی که استراحت می کنید. وب سایت شما شبانه روزی است. این بدان معنی است که مشتریان می توانند وب سایت شما را در هر زمان مشاهده کنند و از طریق فرم تماس برای شما ایمیل بفرستند و تمایل خود را برای همکاری با شما ابراز کنند.

چگونه وب سایت نویسندگی آزاد خود را ایجاد کنید؟

اکنون که می دانید نوشتن آزاد چقدر می تواند پر سود باشد و چرا به یک وب سایت نیاز دارید، می توانید نحوه ایجاد وب سایت در میهن وب هاست را در ادامه مشاهده نمایید.

مرحله 1: برای وب سایت نویسندگی آزاد خود یک میزبانی هاست انتخاب کنید.

در میهن وب هاست سرویس های میزبانی متفاوتی وجود دارد اما برای شروع راه اندازی یک سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توانید از سرویس هاست لینوکس استفاده نمایید.

اگر در خصوص ساخت وب سایت شخصی خود نگران هستید و خواهان پشتیبانی ویژه و با اولویت هستید، پس سرویس های لینوکسی مدیریت شده را انتخاب کنید.

پس از انتخاب سرویس میزبانی، روی ” ثبت سفارش” کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید.

مرحله 2: یک نام دامنه برای تجارت خود انتخاب کنید.

برای انتخاب دامنه خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزینه “میخواهم میهن وب هاست برای من دامنه جدید ثبت کند.” را انتخاب کنید سپس نام دامنه مد نظرتان را در کادر مربوطه تایپ کنید. اگر انتخاب برتر شما در دسترس نیست، گزینه دیگری را انتخاب کنید.

تصویر(1)

وقتی قصد ایجاد یک وب سایت نویسندگی آزاد را دارید، هوشمندانه است که از نام خود به عنوان نام دامنه استفاده کنید. بسیاری از آزادکاران لوگوی شخصی خود را می سازند. 

اگر از قبل دامنه ای دارید، می توانید با کلیک روی ” دامین دارم و فقط قصد خرید هاست دارم ” نام دامنه خود را وارد کنید تا به عنوان دامنه اصلی هاست شما قرار بگیرد.

مرحله 3: قالبی را انتخاب کنید که با موضوع اصلی سایت شما مطابقت داشته باشد.

یکی از بزرگترین خدماتی که توسط میهن وب هاست ارائه می شود قالب های وردپرسی در سطح های مختلف است. این بدان معنی است که لازم نیست در خصوص نحوه کدگذاری سایت اطلاع داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب قالبی است که با موضوع سایت شما همخوانی داشته باشد.

 

تصویر(2)

می توانید بر روی گزینه “مشاهده قالب ها” کلیک نمایید و انواع قالب ها و دموی آنلاین آن ها را مشاهده نمایید.

برای انتخاب بهتر قالب وردپرسی پیشنهاد می شود مقاله چگونه یک قالب وردپرسی مناسب انتخاب کنیم را مطالعه نمایید تا در انتخاب قالب سردرگم نشوید.

مرحله 4: سفارش خود را تایید کنید.

در این مرحله سفارش خود را بررسی و تایید نمایید و اگر کد تخفیفی در اختیار دارید می توانید آن را وارد کنید.

تصویر(3)

برای خرید اولین هاست با سیکل یکساله میتوانید از کد تخفیف 5 درصدی mihanpro استفاده نمایید.

مرحله 5: حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

اطلاعات خواسته شده در این مرحله را وارد کنید و در میهن وب هاست ثبت نام کنید. سپس بر روی “تکمیل سفارش” کلیک نموده و پرداخت را انجام دهید. پس از پرداخت منتظر باشید تا نصب قالب توسط پشتیبانی انجام شود و اطلاعات ورود به وردپرس برایتان ارسال گردد. سپس می توانید وارد وردپرس خود شوید و محتوای مورد نظرتان را به وب سایت خود اضافه کنید.

نتیجه گیری

نویسندگی آزاد مزایای زیادی دارد. انعطاف پذیر است، درآمد خوبی دارد، شما رئیس خود هستید و سرگرم کننده است. ناگفته نماند شما می توانید به راحتی یک کار جانبی آزاد را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید.

برای موفقیت، بسیار مهم است که شما به عنوان یک نویسنده مستقل حضور آنلاین قدرتمندی داشته باشید و این کار با ساختن یک وب سایت آغاز می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی شروع کار، امروز از میهن وب هاست بازدید کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *